matematik og datalogi

Math Formler
Teknologi klasse

Videnskabsklubbens program om

matematik og datalogi er målrettet elever i 5. og 6. klasse.

Programmet er i Videnskabsklubbens det første af sin slags, som tager udgangspunkt i et spildesign, der strækker sig over alle forløbets syv uger.

I spillet bliver miniforskerne præsenteret for opgaver, som skal løses ved hjælp af elementer fra både matematikkens og datalogiens verden. Børnene skal blandt andet redde Jorden fra katastrofer som mudderskred, tsunamier og orkaner.

Programmet er udviklet af didaktikere og forskere fra Institut for Matematiske Fag på Københavns Universitet og Institut for Datalogi på Aarhus Universitet. Spillet bag er udviklet af Copenhagen Game Lab.

Vi udgiver snart en mere dybdegående artikel/nyhed om det nye program.

FN's Verdensmål

I Videnskabsklubben påtager vi os ansvar for klodens og kommende generationers fremtid. Derfor bakker vi selvfølgelig op om FN's Verdensmål og forsøger så vidt muligt at tænke dem ind i alle vores aktiviteter. Dette program berører flere Verdensmål. Læs mere her.